FAQ - Často kladené dotazy

 
 Nejčastěji kladené dotazy


1. Jak funguje GlobKuryr.cz?
Naše firma pro Vás zajišťuje přepravu a všechny další věci s přepravou zboží spojené, jako třeba platby, dobírky, fakturace, rovněž i reklamace.

3. Jak mohu objednat zaslání balíku?
Je to úplně jednoduché. Zde naleznete popis, jak postupovat.

4. Proč je přeprava u GlobKuryr.cz levnější než u konkurence?
Díky velkému množství pravidelně zasílaných balíků jsme schopni vyjednat lepší ceny a ty pak nabídnout našim Klientům, ať už se jedná o jednotlivé nebo hromadné podavatele.

5. Jaké jsou ceny služeb GlobKuryr.cz?
Naše ceny jsou srovnatelné s poštou a navíc jsme schopni přepravit i těžší balíky. Všechny ceny můžete nalézt v ceníkuzde.

6. Je možno zaslat balík i za hranice?
ANO. Naše firma, kromě vnitrostátní přepravy, přepravuje zásilky do celého světa. Mezinárodní ceník je k dispozici zde.

7. Je bezpečné použít k přepravě GlobKuryr.cz?
Ano. Jsme Vám k dispozici v každé fázi přepravy zásilky prostřednictvím našich stránek GlobKuryr.cz.
O bezpečí finančních transakcí se starají odborníci z plateb online, kteří používají nejmodernější zabezpečení a šifrování. Poskytují své služby rovněž dalším stovkám subjektů.

8. Jak dobře zabalit balík?
Návod jak zabalit balík abyste se vyhnuli jeho poškození a reklamaci naleznete zde.

9. Mohu zaslat specifické zboží?
Seznam zakázáného zboží k přepravě naleznete v našich obchodních podmínkách a zde.

10. Mohu zaslat několik balíku stejnému příjemci jako jednu objednávku?
ANO! Stačí pouze zadat počet balíků při objednávce, průměrnou hmotnost balíků a rozměr největšího ze všech zasílaných.

11. Jak mohu zaplatit za zásilku?
Uhradit zásilku je potřeba v posledním kroce objednávky. Přepravu začneme realizovat až po přičtění celé částky na náš účet. Nabízíme Vám několik způsobů platby:
a) Uhrazení z pre-paid účtu (předplacená částka na Vašm účtu u nás). Jedná se o nejrychlejší a nejlevnější způsob.
b) Bankovní převod. Platba je většínou připsána na náš účet do druhého pracovního dne.

12. Kde mohu sledovat co se se zásilkou děje?
Použijte náš vyhledávač zásilek.

13. Kurýr si nevyzvedl zásilku dle objednávky - co mám dělat?
Doporučujeme počkat do dalšího pracovního dne. Toto opoždění může nastat třeba z důvodu pozdní objednávky, nebo převodu peněz za službu. 

14. Co mohu udělat v případě, kdy se kurýr opozdil, nebo nedoručil zásilku včas?
V tomto případě se prosím řiďte našimi Obchodními podmínkami §6 nebo nás kontaktujte na adrese info(zavináč)globkuryr.cz

15. Kurýr doručil poškozenou zásilku - co mám dělat?
Za přítomnosti kurýra je potřeba s ním ihned sepsat protokol o škodě. V tomto případě se dále prosím řiďte našimi Obchodními podmínkami §6.

16. Musím mít vytištěn přepravní štítek? 
Informace o jeho vytištění je sdělena v průběhu objednání produktu, nebo je zahrnuta v jeho popisu. U některých služeb není třeba tisknout štítek a kurýr ho bude mít připravený k označení zásilky sebou. 

17. Pokud chci využít služeb GlobKuryr.cz je nutno podepisovat smlouvu a vázat se k určitému množství zasílaných balíků?
Ne, smlouvu není potřeba podepisovat. Objednání služeb u nás plní funkcí smlouvy mezi Vámi jako Klientem a námi jako Přepravcem.
 
18. Do kolika hodin je potřeba nejpozději odeslat objednávku k Vám, aby kurýr vyzvedl zásilku ještě tentýž den u mě?
Objednat kurýra ještě na tentýž den je možno pouze u mezinárodních zásilek.

19. Jak mám postupovat v případě ztráty zásilky?
V tomto případě se prosím řiďte našimi Obchodními podmínkami §6.

20. Do kolika hodin mohu objednat kurýra?
Klient může objednávat kurýra 24 hodin denně. Objednávky přijaté po 12:00 v soboty, neděle a dny pracovního volna budou realizovány následující pracovní den.

21. Jak vysoký je palivový příplatek?
Výše palivového příplateku je u každého druhu a přepravce jiná. Výše aktuálního palivového příplatku i jeho vývoje si můžete zkotrolovat zde.

22. Jak vysoký je poplatek za mýto?
K naším cenám poplatek za mýto neučtůjeme.

23. Máte rozdíl ceny v závislosti na doručovacích zónach?
V případě vnitrostátní přepravy zde není podíl na zóny. V případě zahraniční přepravy zde je rozdělení tarifní zóny. Rozdělení a další informace naleznete v ceníku Evropa a svět.

24. Jak přesně vypadá průběh zaslání zásilky?
Popis způsobu objednání a zaslání naleznete v nabídce pod heslem Jak objednat?

25. Mohu zásilku doručit přímo na depo?
Ano, při objednávce tento Váš požadavek napište do poznámky.

26. Účtujete poplatek za doručení na soukromou adresu?
Ne. Za doručení na soukromou adresu (fyzickým osobám) neúčtůjeme žádny poplatek. Ceny jsou stejné jako v případě doručení firmám.

27. Jak rychle obdržíme peníze za dobírku?
Doběrečné částky musí být dle obchodních podmínek odesílány na účet do 7 pracovních dní ode dne předání zásilky příjemci, u mezinárodních 10 dnů. Tato lhůta se však pohybuje kolem 5 dnů.

28. Můžu přepravit jízdní kolo?
Pokud je zabaleno v pravidelné krabici, vetšinou tak bývá u nových kol od prodejce, můžete zvolit z naší nabídky běžnou přepravu. V případě kdy potřebujete přepravit kolo již ve složeném stavu, je potřeba zvolit paletovou přepravu (do 100kg) dle ceníku zde. Do výpočtu přepravy jako hmotnost uveďte třeba 99kg. Zabalit je pak musíte alespoň do strečové, nebo bublinkové fólie.

29. Kontaktuje mě řidič před vyzvednutím zásilky?
Řidiči nejsou povinni volat dopředu. U mezinárodní přepravy si však můžete zvolit 4 hodinové časové okno pro vyzvednutí. U vnitrostátní přepravy je svoz možný od 8 do 18 hodiny. Existuje zde však možnost ověřit si přibližný čas na infolince přepravce.

30. Mohu přibalit do balíku potraviny, alkohol, cigarety mimo republiku?
Obecně nedoporučujeme zasílat toto zboží vůbec, a to hlavně mimo EU. Alkohol, cigarety a rychle se kazíci potraviny i vrámci EU.
Co se týče USA, tak dovoz kontroluje Foof and Drug Administration www.fda.gov. Doporučujeme se před dovozem obrátit na ně, zda je konkrétní zboží do USA povoleno dovážet.

31. Mohu zaslat léky do zahraničí?
V rámci EU to není problém co se týče vlastní potřeby. Mimo EU je pak vyžadován zaslat spolu s léky i lékařský předpis.